Roy Scheerder, commercieel directeur Transavia, gaat afscheid nemen. Hij heeft te kennen gegeven toe te zijn aan een nieuwe uitdaging en die buiten de organisatie te willen zoeken. Alle operationele taken zal Roy al zo snel mogelijk overdragen, bij meer beleidsmatige- en strategische keuzes blijft hij betrokken tot 1 augustus 2016.
Roy Scheerder heeft vanaf 1 augustus 2012 met veel passie en gedrevenheid gebouwd aan een nieuw Transavia, dat in januari vorig jaar het levenslicht zag. Hij heeft aan de wieg gestaan van de ambitie om van Transavia een leidende Europese low cost airline te maken, die toonaangevend is in digitale service, gastvrijheid, toegankelijkheid en vriendelijkheid. Een nieuwe website waarbij gebruikersgemak vooropstaat, een nieuw uniform voor het cabinepersoneel dat door crew zelf is ontworpen, een nieuwe huisstijl met livery en een thuisbasis in München zijn het resultaat. Met de nieuwe merkidentiteit heeft Roy de ambitieuze doelen van het 50-jarige Transavia kracht bij gezet en klaar gemaakt voor de toekomst.
In wat Roy de afgelopen jaren heeft neergezet, komen zijn sterke achtergrond in hospitality management, commercie en IT samen. Ook de meer dan acht jaar ervaring in de ontwikkeling van e-commerce bij KLM heeft hieraan bijgedragen.
Over de nieuwe samenstelling van de directie van Transavia is op dit moment nog niets bekend.