Zoover past het concept over de Zoover Awards aan, zodat de consumentenprijs binnen de reisbranche nog meer waarde voor zowel reisorganisaties als consumenten krijgt.

“Bij de laatste editie waren er maar liefst 23 categorieën. Bij de komende editie zijn dat elf categorieën, waarvan een aantal nieuw is. Ook is iedere genomineerde nog maar in één categorie genomineerd. Deze wijzigingen zijn tot stand gekomen naar aanleiding van behoeften onderzoek bij consumenten en reisorganisaties”, aldus Maaike Linssen, bij Zoover verantwoordelijk voor de Zoover Awards.

“Per categorie worden er twee awards uitgereikt: één voor de populairste reisorganisatie met de meeste stemmen en één voor de beste reisorganisatie met het hoogste waarderingscijfer. Bij de komende editie is er één nieuwe award waar alle genomineerden voor strijden: de Award voor de meest klantvriendelijke reisorganisatie.”

Op 21 april 2016 worden de winnaars bekendgemaakt tijdens een feestelijke Award-uitreiking in het Westergastheater. In vergelijking met voorgaande edities wordt de uitreiking spannender. Voorafgaand wordt de top drie per categorie bekendgemaakt in willekeurige volgorde. Pas op de avond zelf worden de winnaars bekend gemaakt.