Dat de formule van Maris Life aanslaat, blijkt uit het aantal websitebezoeken. Dat is in vergelijking met vorig jaar toegenomen met zo’n 70%. Ook de eerste boekingscijfers van dit jaar laten een positieve ontwikkeling zien. Als de trend van de eerste twee weken van dit jaar zich voortzet verwacht Maris Life een verviervoudiging van de boekingen ten opzichte 2015, het jaar dat Maris Life is opgericht.

Maris Life (een label van Corendon), gespecialiseerd in verzorgde eenoudervakanties, ziet het animo voor dit type reizen toenemen. Mariska Nunes, oprichtster van Maris Life begrijpt de stijgende aandacht voor eenoudervakanties. Mariska: “We merken dat er bij alleenstaande ouders steeds meer behoefte is aan een verzorgde vakantie met gelijkgestemden. Terwijl de kinderen zich vermaken met elkaar, in de kidsclub of tijdens de activiteiten hebben ouders een leuk gesprek met elkaar, of de tijd om eindelijk eens dat boek te lezen. Het is gewoon fijn om als alleenstaande ouder niet alleen op vakantie te zijn. Het sociale aspect op vakantie is, naast het feit dat de kinderen het leuk moeten hebben, ook belangrijk!”

Foto: Mariska Nunens, Atilay Uslu en Emma Blanchard.