Met 120.000 actieve gebruikers en een maandelijkse groei van 22%, is het Nederlandse bedrijf Bidroom hard op weg om de markt voor online hotelboekingen te veroveren. Dat meldt het bedrijf.

“In tegenstelling tot vele andere boekingssites die klanten laagsteprijsgaranties aanbieden, maakt Bidroom deze belofte ook echt waar. Het geavanceerde boekingssysteem van Bidroom geeft gebruikers automatisch een korting op de laagste kamerprijs die op andere boeking websites wordt aangeboden. De kortingen die boekende klanten kunnen ontvangen, lopen van minimaal vijf procent tot twintig procent afhankelijk van kamerbeschikbaarheid en locatie”, zegt Micheal Ros (mede-oprichter Bidroom).

Om toegang te krijgen tot deze exclusieve kortingen, moeten gebruikers zich aanmelden op de website met een persoonlijk account. Na het inloggen kunnen gebruikers reserveringen maken bij hotels en een verblijf boeken. Betalingen worden direct gedaan aan het hotel, waardoor Bidroom een bemiddelingsplatform is dat beide partijen samenbrengt. “Bidroom onderscheidt zichzelf ook door het lage commissiemodel dat zowel de gast als het hotel goed doet. De gemiddelde commissie voor hotels ligt tussen de 15% en 25%, terwijl Bidroom een commissie rekent van 2% wat ongelooflijk aantrekkelijk is voor hoteliers. Daartegenover staat dat hoteliers worden gevraagd om een korting te geven op hun kamerprijzen. Dit zou meer mensen moeten overtuigen om hun hotelkamer met Bidroom te boeken.”

Ros: “Hoteliers hebben eindelijk door dat traditionele boekingssites zoals Booking.com en Expedia steeds meer negatieve kanten meebrengen, zoals de hoge commissies. Met Bidroom willen wij de hotel industrie wakkerschudden en hoteliers kunnen zich goed vinden in onze missie.” Ros vertelt dat ze nu in gesprek zijn met ‘de grootste hotelketens in de wereld’ en dat ruim 9000 hotels zich al hebben aangemeld in de afgelopen maanden. Daarnaast worden er maandelijks meer dan 500 nieuwe hotels toegevoegd aan het aanbod op de website. Het grootste aanbod komt uit Groot-Brittanië, Spanje en de Benelux landen. Een koppeling met channel managers moet nog meer hotels aanmoedigen om met Bidroom samen te werken in de toekomst. “Wij willen onze gebruikers de beste hotels aanbieden tegen de beste prijzen in elke bestemming van de wereld”, zegt Ros. “Door samen te werken met ketens en onafhankelijke hotels wil Bidroom het komende jaar nog harder groeien. Op dit moment lijkt dit ze te lukken ook.”