Hoe leer je een product of bestemming het beste kennen? Door zelf op expeditie te gaan, bedacht Sunair een paar jaar geleden. Na verschillende expedities in diverse Europese steden, stak Sunair vijf jaar geleden de Atlantische Oceaan over en nam een groep reisagenten mee op een interactieve studiereis naar New York. Afgelopen week was het weer zover en ontdekten, leerden, ervaarden, voelden en zagen 40 reisagenten New York City van heel dichtbij.
Vanaf Düsseldorf Airport vlogen 25 reisagenten met airberlin en Sunair naar ’the city that never sleeps’. De overige vijftien reisprofessionals vlogen vanaf Schiphol met Icelandair en verlengden hun stopover op IJsland (Reykjavik) met 24 uur en pakten enkele highlights van deze bestemming mee. Eenmaal samen in New York stonden er fietsen klaar om de stad op deze manier te verkennen. De tour voerde de groep langs alle must sees van Manhattan en Brooklyn. Maar ook vanaf het water werd ’the big apple’ aanschouwd. Met onder meer een ferry-overtocht en een dinner cruise kwam de groep zo dicht mogelijk bij het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York. Maar een expeditie zou een expeditie niet zijn, als de groep niet werd opgesplitst in kleinere groepjes en op pad werd gestuurd met vragen en opdrachten. “Op die manier leert een reisagent een stad pas écht kennen”, zegt Linda Andeweg (Sales Manager bij Sunair). “Bij terugkomst krijg je de leukste verhalen te horen en kunnen ze de highlights nog beter onder woorden brengen richting de klant. Een voorbeeld: wij kunnen wel vertellen hoe makkelijk de metro werkt, hoe geweldig Time Square, de Hi-Line, Broadway is, maar als een reisagent dat zelf ontdekt kan hij of zij het veel makkelijker overbrengen op de klant.”
In de expeditie waren ook diverse hotels van Sunair opgenomen. “In onze gids staan 80 hotels die we voor een groot deel zelf inkopen. Het voordeel hiervan is dat we de hotels kennen, er goede contacten mee hebben en weten wat we aanbieden, maar ook dat er een schakel wegvalt en we tot een betere prijs kunnen komen”, zegt Marc van Amsterdam (Mede-eigenaar Sunair). “Mocht een reisagent een hotel willen boeken die niet in onze gids staat, ook dat kunnen wij regelen. Elk hotel is via Sunair boekbaar.”
Lees meer in TravelPro 6, die woensdag 10 februari verschijnt. Maar kijk alvast de foto’s op onze Facebook-pagina!