KLM heeft gisteren de beta versie van KLM Travlr gelanceerd, een online ‘platform’ dat op basis van content van diverse social media (zoals YouTube, Twitter, Google Maps, Wikitravel, Flickr en Foursquare.) van de bezoeker vliegtickets selecteert. De gevonden tickets, die worden weergegeven via een interface in de vorm van een wereldkaart, kunnen worden gedeeld via facebook, Twitter en Hyves. Roy Scheerder (VP Marketing KLM Nederland): “Elke reiziger heeft zijn eigen interesses en emoties. KLM stelt zich tot doel iedereen te helpen in het vinden van de bestemming die het meest aansluit bij zijn behoefte. KLM Travlr stelt een gebruiker in staat zich te laten inspireren door de veelzijdigheid van de wereld. Die gebruiker kan vanaf vandaag op zoek naar zijn persoonlijke bestemming in plaats van een land, stad of luchthaven. Travlr is ontstaan vanuit passie voor elke klant van KLM.” Tribal DDB, dat KLM Travlr heeft ontwikkeld, ontwikkelde eerder onder andere een reclame voor NS Hispeed en de ‘Journeys of Inspiration’-website van KLM.