Oad Touringcarbedrijf heeft op vakantie-eiland Bali het startschot gegeven voor certificering van busbedrijven op de vakantiebestemmingen. Wim Gramsma, directeur Marketing & Sales: “Oad neemt de kwaliteit en veiligheid van zijn reizen uiterst serieus. Ons Touringcarbedrijf is het grootste van Nederland en wij hebben de expertise in huis om dit soort inspecties uit te voeren. Op deze manier staan wij op alle bestemmingen garant voor de kwaliteit en veiligheid van onze reizen. Het is ons streven binnen afzienbare tijd alle partner busondernemingen te certificeren.”
Hij vervolgt: “Niet voor niets vond de eerste inspectie in Indonesië plaats. Oad is hier al jarenlang marktleider. De touringcars waarmee de Oad-gasten reizen in Indonesië zijn maximaal drie jaar oud. Om in aanmerking te komen voor het Oad-certificaat moeten het wagenpark, de chauffeurs en het onderhoud van de bussen aan de hoogste eisen voldoen op het gebied van veiligheid en dienstverlening. Busonderneming Kumala op Bali, dat het vervoer van groepen en individueel vervoer namens Oad organiseert, beet de spits af. Onder leiding van onze manager Technische Dienst Touringcarbedrijf hebben in juni een 5-daags inspectiebezoek georganiseerd. Hierbij zijn alle bussen onderworpen aan een technisch onderzoek. Blij verrast waren wij over de kwaliteit en staat van de bussen. Ook de dienstverlening bleek op peil te zijn. De buschauffeurs zagen er keurig verzorgd uit en waren zeer attent en beleefd. Ook op hun rijstijl was niets aan te merken. Natuurlijk zijn er ook zaken die ons zijn opgevallen en die wij ter verbetering hebben gerapporteerd. Zo hebben wij op rijtechnisch gebied veel aandacht besteed aan het gebruik van de spiegels en het bewust maken van ‘de dode hoek’. Ook heeft onze manager Rij- en Sociale Vaardigheden tijdens het bezoek de lokale chauffeurs onder andere kennis laten maken met het milieubewuste ‘nieuwe rijden’.
“Al met al is het fantastisch om 87 jaar ervaring van ons Oad Touringcarbedrijf te delen met buitenlandse partners. Helemaal als blijkt dat dit bijzonder gewaardeerd wordt. Deze bedrijven willen graag continu verbeteren. Na afloop van de inspectie zijn aan de chauffeurs, na zeer positieve bevindingen, certificaten uitgereikt.”