Het Flexpakket dat D-reizen vorig jaar heeft geïntroduceerd blijkt een succes, zo laten de verkoopcijfers zien. Zo’n 50% van de consumenten die bij D-reizen een vakantie boekt, koopt tegelijkertijd een Flexpakket. Het pakket biedt diverse voordelen, waaronder het niet aanbetalen van de vakantie, gratis omboeken en een doorlopende calamiteitenverzekering. Steven van Nieuwenhuijzen, directeur D-reizen: ‘‘Maar ook de eventuele brandstoftoeslag van luchtvaartmaatschappijen wordt gedekt door het Flexpakket. Geen enkele vakantieganger zit er op te wachten dat luchtvaartmaatschappijen en/of reisorganisaties vanwege de stijgende brandstofprijzen ineens met een extra toeslag of naheffing komen. Zo’n toeslag kan in ernstige gevallen oplopen tot wel enkele honderden euro’s, waardoor de vakantie ineens fors duurder wordt. Het Flexpakket voorkomt dat consumenten met dit soort naheffingen worden geconfronteerd. Met het pakket loopt de consument dus geen enkel risico. Het blijkt wel dat men daar in deze tijd behoefte aan heeft’’.