Europeesche kiest voor verkoop via intermediairs en stopt verkoop via europeesche.nl
Om meer maatwerk te kunnen bieden aan haar klanten, wil de Europeesche nauwer samenwerken met haar intermediairs en gespecialiseerde partners

Europeesche Verzekeringen kiest ervoor de klant meer maatwerk te bieden via intensievere samenwerking met intermediairs. Online verkoop vindt voortaan alleen nog plaats via reisorganisaties, verzekeringsadviseurs, bonden en verenigingen. De Europeesche stopt daarom op korte termijn met directe verkoop aan consumenten via www.europeesche.nl. De website blijft uiteraard online, maar met een andere functie. Ook daarna blijft het mogelijk om verzekeringen van de Europeesche online af te sluiten. Daarvoor kunnen consumenten terecht bij de met haar samenwerkende intermediairs.

Meer maatwerk door intensieve samenwerking
Om meer maatwerk te kunnen bieden aan haar klanten, wil de Europeesche nauwer samenwerken met haar intermediairs en gespecialiseerde partners. Naast reisorganisaties, zorgverzekeraars en verzekeringsadviseurs, zijn dat ook bonden, clubs en verenigingen die zich dicht bij de klant bevinden. De Nederlandse Ski Vereniging is hiervan een goed voorbeeld. De Europeesche werkt hier al meer dan 30 jaar mee samen. Gezamenlijk hebben beide partijen voor de leden een op maat afgestemde doorlopende reisverzekering ontwikkeld met een uitgebreide wintersportdekking.

Meer ruimte voor rol als verzekeraar
“Voor deze succesvolle vorm van samenwerking willen we in de toekomst meer ruimte creëren. Deze ruimte ontstaat door het verkopen voortaan over te laten aan onze intermediairs. Zo kunnen we ons weer volledig richten op onze kernfunctie en dat is verzekeren,” zegt Toon Sweens, Commercieel Directeur. “Wij onderscheiden ons vooral met de kwaliteit van onze verzekeringen en de toegevoegde waarde van onze service en aanvullende diensten. Door nauwer met het intermediair en gespecialiseerde partners samen te werken, kunnen wij dit in de toekomst verder uitbouwen.”