“Staycation” en korte vakanties in Nederland populair na uitschakeling OranjeTravelBird, website met vakantie aanbiedingen, merkt dat Nederland massaal op vakantie wil na de teleurstellende uitschakeling van Oranje op het EK voetbal afgelopen zondag. TravelBird telt deze week op haar website 113 % stijging in het aantal boekingen. Vakanties en uitjes in eigen land zijn het meest in trek. De opkomende reistrend “staycation” (thuisblijfvakantie) lijkt voet aan de
grond te krijgen. TravelBird signaleert een forse stijging in lastminute korte vakanties en uitjes binnen Nederland. Dit komt volgens TravelBird doordat we er na de uitschakeling van het EK even tussenuit willen, het liefst op korte termijn én voor een leuke prijs. Luxe dagtripjes als een diner in een Michelinster restaurant of een weekendje wellness zijn het meest populair, gevolgd door een kort verblijf in een bungalowpark of een bezoek aan een pretpark.

TravelBird is een website die elke dag vier leuke vakanties of dagtripjes selecteert en daar exclusief voor haar leden de hoogste korting op bedingt. De vakantieaanbiedingen zijn gevarieerd en hebben altijd een scherpe prijs/kwaliteitverhouding. TravelBird telt 1,5 miljoen leden