“Nog steeds zien wij kunstmatig lage advertentieprijzen, vooraf aangezette vinkjes, verborgen kosten en dubieuze toeslagen. Een veel te groot deel van de reissector zet consumenten op het verkeerde been”, zegt Bart Combée, directeur van de consumentenorganisatie. De bond gaat komende week actie voeren bij de grootste ‘zondebokken’, waaronder World Ticket Center, Solmar Tours, Center Parcs, Arke, Kras, Bizztravel, Landal en Belvilla.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwde eerder dit jaar al dat reisaanbieders dit seizoen scherp in de gaten gehouden zouden worden.
2 reacties
kritisch moet een consumentenbond zijn maaar dan wel gebaseerd op feiten. En die zijn er niet of nauwelijks. Wij zijn er druk mee om onze achterban te informeren en in sommige gevallen ze eriop te wijzen dat bepaalde dingen anders moeten. Dat systeem van zelfregulering werkt. In een eerdere reactie werd gemeld dat 80% van de reisorganisaties zich niet aan de regelgeving houdt. Ik herken mij volstrekt niet in dat percentage. Ik heb nog geen voorbeelden gehoord nav de laatste campagne die aantonen dat wij het slecht voor elkaar hebben.
Consumentenbond zou er beter aan doen om de echte overtreders aan te pakken. De consumentenbond lijkt op dit moment op die leraar die leerlingen met een rapport met gemiddeld een 9 bestraft omdat het een 10 zou moeten worden.Die leraar zou zich beter bezig kunnen houden met de leerlingen met de zware onvoldoendes.
Wordt vervolgd!
Zullen wij elke dag een reisaanbieder, die zich wel aan de regels houdt, in het zonnetje zetten? Wel zo positief…