Burney Elhage (Gedeputeerde voor Economische Zaken op Bonaire) en Ethsel Pieternella (directeur van de Tourism Corporation Bonaire) hebben tijdens ‘De Smaak van Bonaire’ laten weten dat Bonaire het marketingbudget met 50% verhoogt. Het budget wordt verdeeld over Promotie en Productontwikkeling. Bonaire streeft al jaren een duurzame en gecontroleerde groei van het toerisme na. Inmiddels zijn de faciliteiten op het eiland zodanig, dat er meer gasten ontvangen kunnen worden. Daar is extra promotie voor nodig. Bij productontwikkeling staat duurzaamheid centraal.

Tevens werd het startsein gegeven voor Archivo Boneiru. Dit digitale platform ontsluit de Bonairiaanse cultuur in woord en beeld. Onder leiding van Boi Antoin, als cultuur historicus van Bonaire zijn en worden duizenden foto’s gedigitaliseerd en online beschikbaar gesteld. Ook film- en geluidsopnamen komen op het platform beschikbaar. Wie naar www.archivoboneiru.com  surft krijgt dus in een oogopslag vele decennia Bonairiaanse cultuur voorgeschoteld.

Foto (Laura Offerman): Marieke Knol, Boi Antoin, Burney Elhage en Ethsel Pieternella onthullen het kunstwerk dat ter gelegenheid van de online culturele database www.archivoboneiru.com is ontworpen.