Afgelopen zaterdag is de nieuwe wintercampagne van het Oostenrijkse Toeristenburo van start gegaan. Door middel van advertenties, e-marketingactiviteiten, een bijlage en bijzonder joint promotions wordt Oostenrijk de komende maanden in de schijnwerpers gezet. De meest verassende joint promotion van dit jaar is de samenwerking met Disney en de film FROZEN. Het Toeristenburo verloot bioscoopkaartjes voor een exclusieve voorvertoning van de nieuwe film FROZEN op zondag 8 december in het Pathé Arena in Amsterdam om alvast in de winterse sferen te komen. Ook zullen er 10 wintersportvakanties voor het hele gezin te winnen zijn. Lezers van de bijlage kunnen de aankomende weken de leukste wintersporttips in Oostenrijk ontdekken op het gebied van skiën, snowboarden, carven en overige activiteiten naast de piste. Het vakantieplezier in de winter staat bij deze campagne voorop en daarvoor heeft Oostenrijk alles in huis.
Deze winter gaat het Oostenrijkse Toeristenburo twee nieuwe doelgroepen aantrekken, namelijk de beginner en de “herintreder” middels twee producten: Ski Easy en Ski Again. Ski Easy is vooral gericht op de beginner met de focus op gezinnen met ouders tussen de 30 en 50 jaar. Ski Again daarentegen legt de nadruk vooral op 40+ paren zonder kinderen. Het Oostenrijkse Toeristenburo hoopt dit jaar een kleine stijging van 1 tot 2% van het aantal Nederlandse bezoekers te realiseren, aldus dhr. Alfred Cossmann, directeur van het Oostenrijks Toeristenburo.
Eén reactie
Zeer goed idee. Wellicht wordt het enigzins tegen gewerkt door de crisis die ook deze doelgroepen parten speelt!