De namen van het voltallige nieuwe TUI directieteam voor het nieuwe cluster Nederland en België is bekend gemaakt. Eerder werd al bekend gemaakt dat Elie Bruyninckx (ceo Jetair en TUI Belgium) de leiding zal nemen over de Belgisch-Nederlandse organisatie. De rest van het team ziet er als volgt uit:

Elie Bruyninckx, Chief Executive Officer
Wim Van Besien, Chief Financial Officer
Steven van Nieuwenhuijzen, Chief Commercial Officer
Filip Michiels, Chief Information Officer
Nicolette Van Mourik, Chief Operations Officer Nederland
Dirk Van Holsbeke, Chief Operations Officer België
Gunther Hofman, Managing Director Jetairfly
Hans Van de Velde, Managing Director Arkefly
Dirk Knegtel, Human Resources Management Director België
Casper Maasdam, Human Resources Management Director Nederland en Legal Affairs Director
Luc Coussement, Customer Experience Director
Frits Stouten, Business Analytics Director
Hans Vanhaelemeesch, Chief Communication Officer België
Simone van den Berk, Chief Communication Officer Nederland
Kim Meskens, Project Manager België en Transition Manager
Barbara Rütten, Project Manager Nederland

In december heeft de reisgroep TUI Travel PLC een plan aangekondigd om internationaal nog  nauwer samen te werken. Hiermee wil de groep een extra dimensie creëren voor haar medewerkers om met gedeelde expertise en middelen een nog betere vakantiebeleving te bieden aan de reizigers. Internationale samenwerking is ook de sleutel tot succes voor het verstevigen op lange termijn van de marktleiderspositie van de reisgroep.

De belangrijkste redenen om TUI Nederland en TUI België samen te voegen luiden:

  • Samen vertegenwoordigen TUI Nederland en TUI België ruim drie miljoen verkochte vakanties per jaar, opereren ze een vloot van meer dan dertig vliegtuigen en zijn ze goed voor een bruto jaarwinst (EBITA) van circa € 100 miljoen. Daarmee hebben beide landen samen een sterke positie binnen het internationale TUI concern.
  • Beide landen hebben grotendeels dezelfde concurrenten.
  • Beide landen hebben voor een deel dezelfde klanten, zeker in het grensgebied.
  • Beide landen hebben een eigen, volledig geïntegreerde en zeer kostenefficiënte airline, die wordt ingezet voor de vluchten voor de eigen pakketreizen.
  • Beide landen zitten in dezelfde fase wat betreft het introduceren van nieuwe eigen productconcepten.
  • In beide landen wordt dezelfde taal gesproken en (her)kent men elkaars culturele achtergrond.