Gisteren zijn de franchisenemers van VakantieXperts bij elkaar geroepen in Van der Valk Hotels & Restaurants in Vianen. Hier vond de eerste ontmoeting met de nieuwe directie van D-RT plaats.
“Vanzelfsprekend heerste er een bepaalde hectiek, maar ik heb een zeer goed gevoel aan deze eerste kennismaking overgehouden”, zegt Roeland van den Oever (VakantieXperts Reisburo Katwijk). “We weten nog niet van de hoed en de rand, maar ik weet zeker dat het goed gaat komen. Het bedrijf dat er achter zit, is zo groot en hierdoor kunnen bepaalde zaken beter worden gefinancierd. Aan de achterkant zal er veel positief veranderen en aan de voorkant verandert er voor zo ver ik weet voorlopig niet zo veel. De organisatie wil juist de sterke kanten van beide bedrijven apart blijven en wellicht meer gaan benadrukken. Het is een partij die wat ze wil en ik zie het als een kans en pak deze uitdaging graag met beide handen aan.” Niet alleen Van den Oever is positief ook zijn collega’s. “Na zo’n ontmoeting ga je toch indrukken met elkaar uitwisselen, maar iedereen die ik sprak had er zin in.”
Positief
Ook Rens Fikkers van VakantieXperts Travel Service in Best was gisteren aanwezig. Hij is erg enthousiast over de overname en de kennismaking. “Ondanks dat het uit noodzaak is geboren, om de continuïteit van de onderneming te laten voortbestaan, vind ik het een enorme positieve zet. De kaarten zijn opnieuw geschud en vallen goed. Er komt nu zoveel investeringskapitaal vrij dat we eindelijk eens gas kunnen geven en slagen kunnen gaan maken.” Ook Fikkers zegt dat de overname vooral aan de achterkant te merken zal zijn. “D-RT zal aan de achterkant meer gaan investeren in onder meer inkoop en automatisering. Iets wat ik alleen maar toejuich. De ondersteuning voor een franchisenemer wordt op die manier alleen maar beter.”
Sfeer
“Onder de aanwezige franchisenemers heerste ook een een positieve sfeer. Dat merkte je duidelijk in de zaal. De mensen zijn weer enthousiast en hebben er zin in. Dat komt ook omdat de organisatie van origine Duits is. En van die werkwijze kan de Nederlandse reisbranche nog veel leren”, aldus Fikkers.