De online travel agents (OTA’s) als Priceline en Expedia verliezen terrein in Amerika, dat is te lezen in het PhoCusWright’s U.S. Consumer Travel Report 2014. Waar het aantal geboekte vakanties via het reisbureau gelijk blijft in vergelijking met 2012 (5%), keldert het aantal vakanties dat online wordt geboekt continue van 61% in 2011 naar 59% in 2012 tot 54% in 2013. De Amerikaanse reisagent wist ook weer meer hotelovernachtingen te verkopen dan voorheen, het percentage hotelovernachtingen dat via de reisagent werd geboekt groeide van 3% in 2012 naar 4% in 2014.
Het grootste deel van het totaal aantal boekingen werden gemaakt door een combinatie van OTA’s, leverancier sites en websites van reisagenten. “Het aantal consumenten dat een vakantie heeft geboekt is gegroeid van 61% in 2012 naar 65% in 2013”, aldus Marcello Gasdia, PhoCusWright senior analyst. “Dat betekent dat er miljoenen mensen meer reizen en dus dat er ook weer meer boekingen via reisagenten worden gemaakt. Als reisagenten die 5% boekingen vast kunnen houden, hebben ze een sterk jaar en bewijzen zij dat ze een sterk bestaansrecht hebben.” Het rapport, uitgevoerd in februari 2014, onderzocht het reisgedrag van 1850 volwassenen in 2013.
2 reacties
Zijn de boekingen van Airbnb hier ook in meegenomen, deze zijn inmiddels substantieel. https://www.businessinsider.com/airbnb-billion-revenues-2013-1
Heeft iemand enig idee waar ik dit rapport, of een samenvatting van dit rapport kan vinden? (zonder er €1820,= voor te hoeven betalen..) Dat gaat niet lukken als student.