Op 12 juli is de zaal in the Dylan Hotel in Amsterdam in Chileense sferen. Onder leiding van Simone van Putten en Marloes van den Boogaard (Senior Consultant en Consultant USP Marketing) worden er product managers workshops georganiseerd. Dit jaar gaat Chili zich focussen op de Benelux. Sinds februari vliegt KLM vanaf Amsterdam Airport drie keer in de week via Buenos Aires op Santiago, de hoofdstad van Chili. Een flinke stap in de goede richting.
TravelPro sprak met Adrien Champagnat, Europe Market Manager Turismo Chile. Volgens Champagnat is er de laatste tijd veel vraag ontstaan vanuit de Nederlandse en Belgische markt naar Chili. “In 2014 hebben de eerste evenementen plaatsgevonden in de Benelux en we zijn heel erg blij met de drie wekelijkse vluchten die KLM uitvoert. Eerder vlogen reizigers via Frankrijk of Spanje naar Chili maar wij hebben gemerkt dat de Nederlanders toch graag met KLM vliegen, vanuit eigen land. Vorig jaar bezochten 16.000 Nederlanders het land, we hopen dat deze cijfers volgend jaar zijn aangetrokken.” aldus Champagnat.
Chili is ingedeeld in vijf gebieden, die allen hun eigen unieke karakter hebben. Zo zijn er vele duikmogelijkheden maar ook skimogelijkheden. Wijnliefhebbers genieten van de vele Chileense wijnen en de sportievelingen trekken eropuit in het bergachtige landschap. De volgende aanwezigen partners vertellen tijdens de workshop over de mogelijkheden die het land te bieden heeft: Patagonia Camp, Cruceros Australis, Skorpios, Alto Atacama, Azimut 360 en Patagonia and Chilean Antartic.
In de middag van 12 juni gaat het evenement verder, dan staan er workshops gepland voor reisagenten. Op 11 juni vonden dezelfde workshops plaats in Brussel. Lees het hele artikel in TravelPro #13 (verschijningsdatum 26 juni).