KLM is met een omzet van € 515 miljoen de grootste online reisverkoper van Nederland, dat blijkt uit de Twinkle100. Met die omzet zou het in de reguliere top 10 op plek 3 eindigen. Ahold en RFS Holland Holding staan met respectievelijk € 686.4 ,miljoen omzet en € 552 omzet op plek één en twee. In diezelfde Twinkle100 is een aparte lijst opgenomen met de 30 grootste online reisverkopers, waarin TUI Nederland (€ 390,1 miljoen) en de Sundio Group (€ 353 miljoen) volgen op respectievelijk plaats twee en drie. In de top 10 volgt transavia.com met € 275 miljoen op plek 4, Thomas Cook Nederland met € 251,6 miljoen op plek 5, Travix met €217,3 miljoen op plek 6, Landal GreenParks met € 154 miljoen op plek 7, Roompot Vakanties met € 129 miljoen op plek 8, Emesa Nederland met € 120 miljoen op plek 9 en Corendon met € 99,2 miljoen op plek 10.
Twinkle brengt inmiddels alweer zeven jaar de in omzet grootste webverkopers van Nederland in kaart. Het onderzoek voor deze editie vond plaats van april tot en met augustus 2014, waarbij het magazine laat weten dat het vooral gaat om de online b2c omzet (exclusief btw en exclusief retouren) behaald in Nederland in 2013. Naast omzetcijfers bevat de Twinkle100 ook informatie over toeleveranciers, verzendkosten, betaalmethodes, sociale media-accounts en nog veel meer. WUA!, Burst en Measureworks hebben onderzoek gedaan naar respectievelijk de consumentenbeleving van look & feel, aanbod en merk, naar de activiteiten op Facebook en de naar snelheid van de websites.
De 7e Twinkle100, ruim 250 pagina’s dik, is te bestellen op Twinkle100.nl. Abonnees van Twinkle ontvangen de uitgave volgende week in de bus. Vertegenwoordigers van de 100 grootste online retailers en de 30 grootste online reisverkopers hebben het nummer gisteren ontvangen tijdens een exlusief diner.