De kogel is door de kerk, TravelPro verschijnt vanaf januari 2015 in een wekelijkse editie. “Sinds wij onze redactionele stijl ietwat puntiger hebben gemaakt en afscheid hebben genomen van de naam Reisburo Actueel is het heel snel gegaan. De waardering die wij krijgen uit de branche over onze redactionele aanpak, ook al is die soms op het randje, is erg groot”, aldus Tom van Apeldoorn, hoofdredacteur en uitgever TravelPro.

Over de scherpere redactionele aanpak van TravelPro laat Van Apeldoorn weten: “Uiteraard was het niet altijd leuk voor diegene die onder vuur kwamen te liggen, maar met de meesten drinken wij weer een glas. De kritische redactionele aanpak kan alleen maar als er bedrijven zijn als TravelBird, Thomas Cook, Booking.com, DR-T groep, KLM, SGR, Center Parcs, en Consumentenbond. Voor diegene die ik vergeten ben te noemen, lucky you.”

Gratis
Van Apeldoorn ziet ook groei in commerciële uitingen bij TravelPro. “De simpele conclusie is dat er behoefte is en blijft aan een redactioneel onafhankelijk vakblad dat geen blad voor de mond neemt. U vraagt en wij draaien.” Ook over het online bereik van TravelPro is de branche enthousiast, zowel over de actualiteit op travelpro.nl, de nieuwsbrief en de dit jaar gelanceerde app die gratis beschikbaar is voor alle besturingssystemen. Van Apeldoorn: “Daarbij is en blijft onze content altijd en overal met gratis toegang beschikbaar voor onze lezers. Last but not least wil ik iedereen bedanken voor de vele tips die ik heb ontvangen op tom@travelpro.nl. Het komend jaar reken ik weer op de branche wanneer er zaken spelen waar wij vanuit journalistiek oogpunt op in kunnen haken.”