Het Arubaans verkeersbureau gaat het aantal studiereizen voor de retail volgend jaar verdubbelen, dat laat Jaap Ellis (Sales and Marketing Manager Europe Arubaans Verkeersbureau) weten tegenover TravelPro. Gisteren nodigde het verkeersbureau diverse relaties uit voor een ‘Thank You’ lunch in restaurant FG in Rotterdam, dat vorig jaar werd bekroond met twee Michelin sterren.
Ellis laat tegenover TravelPro weten terug te kijken op een succesvol 2014, ondanks dat het achterloopt met 2% in verglijking met 2013. “Maar dat hadden we ook wel verwacht. Daarnaast wordt ook het Westin op dit moment omgebouwd tot RIU, dus daar missen we ook bedden. We zullen doorgaan met de strategie en niet afwijken met wat we in de planning hebben. En met de economische situatie zien we dat we zelfs hebben ingehaald.”
In die strategie is de retail breed vertegenwoordigt. “We kunnen wel veel schrijven over de bestemming, maar wij geloven erin dat het daadwerkelijk bezoeken van de bestemming door de retail de verkoop een goede impuls zal geven. Wat betreft de vluchten, dat bijft gelijk met hoe het nu is. Arkefly en KLM hebben genoeg stoelen, hoewel de vraag vanuit secundaire markten (Italië en Scandinavië) toeneemt waardoor er soms wat schaarste ontstaat.”
Aan de prijzenslag die er op dit moment in de markt plaatsvindt gaat Aruba volgens Ellis niet meedoen. “De prijzen op Aruba blijven gezond en stabiel.”
Op de foto de mannen van het Arubaans Verkeersbureau (Francis Laclé, Elton Barbour, Tirso Tromp en Jaap Ellis) met François Geurd, de Nederlandse meesterkok met Arubaanse roots.