Transavia gaat Whatsapp als nieuw service-kanaal gebruiken. Klanten kunnen de berichtenservice gebruiken voor het stellen van vragen over hun gemaakte boeking. Dit past bij de nieuwe strategie van het bedrijf, dat voorop wil lopen met digitale dienstverlening, gastvrijheid en service.

“ We willen het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om met Transavia in contact te komen. Wij zien WhatsApp als mooie aanvulling op de al bestaande mogelijkheden zoals Facebook en Twitter”, aldus Roy Scheerder, commercieel directeur van Transavia.

Klanten met een vraag over hun boeking kunnen deze ‘appen’. Denk bijvoorbeeld aan vragen over hand – en ruimbagage-voorwaarden, online inchecken en andere diensten. Transavia doet de belofte altijd binnen een uur te reageren. Andere service-kanalen als Facebook, Twitter en het Call Centre blijven gewoon actief. Whatsapp wordt gezien als een “mooi, laagdrempelig extra alternatief voor klanten om met Transavia in contact te komen”.

De komende maanden moeten uitwijzen of deze vorm van extra service aanslaat. Dan bekijkt de luchtvaartmaatschappij of het de mogelijkheden verder uitbreidt. WhatsApp is net als WebCare en het Call Centre zeven dagen per week bereikbaar, tussen 08:00 en 22:00 uur (NL tijd). Voor het aanbieden van deze nieuwe digitale service werkt Transavia actief samen met Informaxion. Digitale dienstverlening is één van de speerpunten van het nieuwe Transavia, dat wil uitgroeien tot best betaalbare en meest toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa.