Nieuwe producten en diensten, een nieuw tariefconcept voor Europese vluchten en vijf nieuwe bestemmingen. Met deze initiatieven zet luchtvaartmaatschappij Lufthansa in op het verbeteren van de reiservaring om Lufthansa aantrekkelijker te maken voor zowel toeristen als zakenreizigers.
Tijdens de persconferentie op de ITB in Berlijn zei Jens Bischof, Marketing & Sales en Chief Commercial Officer dat klanten in 2015 de beste ervaring bij Lufthansa krijgen die er tot nu toe geweest is. “In de afgelopen jaren hebben we miljarden geïnvesteerd in kwaliteit en dienstverlening en de passagiers zullen hier nu van profiteren. We zijn weer waar Lufthansa behoort, namelijk in de top van internationale premium luchtvaartmaatschappijen. Onze gasten kunnen er zeker van zijn dat ‘made in Germany’ als een zegel van kwaliteit geldt voor alle vluchten.”
Nieuwe bestemmingen
In de herfst zullen er vijf nieuwe verre bestemmingen toegevoegd worden aan de dienstregeling. Lufthansa zet vijftien extra vluchten per week in naar Tampa, Cancun, Panama, Malé en Mauritius. In dezelfde periode worden ook de vliegtuigen op de lange afstandsvluchten aan een make-over onderworpen. De toestellen worden uitgerust met nieuwe cabines en ‘state-of-the-art’ stoelen in elke klasse. Daarnaast zal er op deze vluchten ook WiFi komen.
Tariefconcept
Tot slot komt Lufthansa ook met een nieuw tariefconcept. De nieuwe tarieven Light, Classic en Flex zullen vanaf de zomer boekbaar zijn voor Europese vluchten vanaf de herfst. Bij het Light tarief betaal je alleen voor het ticket en handbagage, voor koffers in het ruim moet extra betaald worden en ook is het niet mogelijk om de boeking achteraf nog te wijzigen. Passagiers krijgen echter nog steeds in alle boekingsklasse gratis eten en drinken aan boord en kan er gratis een stoel worden uitgekozen bij het inchecken.