Met de komst van het nieuwe Corendon beeldmerk, dat afgelopen december is geïntroduceerd,
ondergaat ook de luchtvaartmaatschappij van Corendon een facelift. Het eerste Corendon Dutch Airlines (CND) vliegtuig
met het nieuwe beeldmerk arriveerde vandaag op Schiphol vanuit het Engelse Norwich waar het de afgelopen dagen van
het nieuwe kleurenschema is voorzien. Vliegtuigen beschilderen is een heel karwei dat meerdere dagen duurt en waarbij
in totaal zo’n 400 kilo nieuwe verf wordt aangebracht nadat de oude verf is verwijderd. Naast de vloot wordt ook de
gehele bemanning in een nieuw jasje gestoken. Voor zowel het cabinepersoneel, de medewerkers van Corendon Hotels &
Resorts als de Corendon-reisleiding is er nu één kledinglijn. Hierdoor hebben alle activiteiten die onder Corendon vallen
dezelfde uitstraling en identiteit.

De wisseling van het uniform gebeurt op 30 april aanstaande in één keer, maar de groeiende vloot wordt geleidelijk
voorzien van het nieuwe beeldmerk. Corendon breidt aankomende maand zowel in Turkije als Nederland de vloot uit met
een extra Boeing 737-800, waardoor de teller van de Nederlandse vloot op drie vaste toestellen komt te staan en in
Turkije op elf. Voor zomer 2015 heeft Corendon ook twee extra toestellen toegevoegd op basis van wet lease.

Naast het vliegtuig in de nieuwe kleuren en het uniform zullen er nog enkele veranderingen plaatsvinden aan boord van
het vliegtuig. Zo zal er nog voor de zomer gebruik gemaakt kunnen worden van een uniek inflight entertainment systeem.
Via dit interne WiFi-netwerk is het mogelijk om op de eigen smartphone, tablet en/of laptop in te loggen en gebruik te
maken van de gratis content zoals het inflight magazine. Tegen een kleine vergoeding kan men films en series streamen,
boeken downloaden of muziek luisteren. Ook de menukaart wordt uitgebreid; naast onder andere het succesvolle broodje
kroket is er speciaal voor de zomer de Spaanse snack Churros met suiker en kaneel toegevoegd aan het assortiment.
Vanaf de start van het hoogseizoen verkoopt Corendon tijdens de vroege vluchten een ontbijt aan boord.

“Een vliegtuig is zonder twijfel de meest spectaculaire uiting van je bedrijfslogo, dus dit is een prachtige afronding van de
facelift van onze merkidentiteit. Maar vliegtuigen moeten vooral vliegen, dus morgenochtend voert het toestel de eerste
seizoensvlucht uit naar het Griekse eiland Zakynthos”, aldus Steven van der Heijden, CEO van Corendon.