Na vijftien jaar directe verkoop, vindt Riksja Travel het tijd om een stap richting de retail te zetten. “We zijn momenteel in gesprek met de ZRA-organisaties, waaronder Travel Counsellors”, zegt Marius Appelman (directeur Riksja Travel). Om die stap te zetten, optimaliseerde het bedrijf haar technologie.
“Consumenten kunnen niet van reisbureaus verwachten dat zij van tig bestemmingen alle knowhow in huis hebben, wij hebben dat wel. Die kennis is onlangs geïntegreerd in twee nieuwe platform: Smart Travel en Tweaker. De eerste biedt rondreizen voor mensen tussen de 22 en 35 jaar aan die terug naar de basis willen; de échte avonturiers. Die reizen kunnen door het geautomatiseerde bouwstenensysteem worden samengesteld. De laatste biedt ook complete rondreizen aan, maar men heeft de mogelijkheid om rondreizen te ‘tweaken’ door onderdelen aan te passen. Ook hierbij wordt gebruikgemaakt van een totaal geautomatiseerd systeem.” Volgens Appelman kunnen beide platforms verder worden ontwikkeld tot een nieuw systeem voor de reisagent. “Daarover zijn we nu in gesprek. Ook zaken als marketing, product en prijzen komen aan de orde.” Riksja Travel wil de systemen en samenwerkingen medio 2016 operationeel maken.