In april heeft Disney Cruise Line in samenwerking met de official partner in Nederland, Zeetours Cruises, drie succesvolle productinformatieavonden georganiseerd. Tijdens deze avonden werden tien reisagenten verrast met een trip naar Kopenhagen voor een scheepsbezoek aan boord van de Disney Magic. Deze tien gelukkigen stonden afgelopen vrijdag vol enthousiasme klaar op Schiphol.

Bij een bezoek aan het schip op de zaterdagochtend valt direct een ding op: aan werkelijk alles is
gedacht en tot in de kleinste details uitgewerkt. Het merk Disney wordt op een heel subtiele manier uitgedragen, waardoor het absoluut aanwezig is maar niet té. Een cruise met Disney Cruise Line is wellicht niet de goedkoopste manier om een vakantie op zee door te brengen, maar wel de meest complete
en uniek in zijn segment. Dat laatste zit hem in het feit dat alles zo goed uitgedacht is dat gasten zich aan boord nergens zorgen over hoeven te maken. Zo is alles in de prijs inbegrepen en komt de klant niet onverwacht nog voor verrassingen te staan.

De belangrijkste markt voor Disney Cruise Line is Amerika, maar ook in Europa is het succesvol. Dat
blijkt wel uit het feit dat naast de Middellandse Zee nu ook Noord-Europa aan het aanbod is toegevoegd
en dat deze route ook volgend jaar zomer weer wordt De Noord-Europa afvaarten worden zelfs uitgebreid met een afvaart naar IJsland. Ook de Nederlandse markt is groeiende en hopelijk blijft die stijgende lijn zichtbaar nu deze tien reisagenten de mogelijkheid hebben om dit bijzondere product uit eigen ervaring te verkopen. Aan hun enthousiasme zal het in elk geval niet liggen.

Lees het hele artikel in TravelPro 25, deze editie verschijnt woensdag 17 juni.