De vernieuwde website van The Travel Club is live. De 1.400 pagina’s tellende realtime boekbare site vergde maanden van ontwikkelingstijd. “Maar het is zo ver”, zegt Jeannie Vincent (directeur The Travel Club) tegenover TravelPro.
“Uniek is het boekbare gedeelte op de vernieuwde site dat ook geschikt is voor mobile devices.” Met deze nieuwe tool kan The Travel Club haar klanten 24/7 van dienst zijn. “Hiermee willen we vooral de bestaande klant nog meer naar ons toe trekken. We horen namelijk wel eens dat hij/zij bijvoorbeeld op zondagavond nog even snel zelf een vakantiewoning of wintersportvakantie boekt, omdat de klant ons niet wil storen. Met de vernieuwde site springen we in dat gat.” Zodra de klant naar een bepaalde bestemming of soort vakantie zoekt, komt hij aan de achterkant op een pagina van een ZRO. “Zodra hij de boeking maakt, wordt achter de schermen geregeld voor wie de boeking is.” De klant kan ook direct naar de pagina van de ZRO in zijn regio gaan. Jeannie: “De ZRO voor wie de boeking is, neemt vervolgens contact op met de klant om eventuele andere zaken voor hem te regelen, zoals visums, inentingen, et cetra. Op deze manier blijft het persoonlijk contact intact.”
Een ander voordeel van de site is dat ZRO’s eigen content aan hun eigen pagina kunnen toevoegen. “Een ZRO die in het noorden van het land zit, zal er veel aan hebben om vliegreizen vanaf Groningen Airport Eelde aan te bieden. Ze kunnen hun pagina aanpassen aan de doelgroep en regio.” Daarnaast kunnen ZRO’s eigen beeldmateriaal uploaden, zodat zij zich onderscheiden. “Dat vinden we bij The Travel Club erg belangrijk. We moeten ons onderscheiden van de rest. We vinden het ook van belang dat ZRO’s hun kennis tonen en laten zien waar ze zijn geweest.”