Peter Fankhauser, CEO van de Thomas Cook Groep en Henri Giscard d’Estaing, bestuursvoorzitter en CEO van Club Méditerranée (Club Med) hebben vandaag een 3-jaren plan voor een strategisch partnership gelanceerd waarmee zij de best gewaardeerde reisorganisatie binnen Europa willen worden. de focus zal liggen op het leveren van gezamenlijke verkoop – en marketingactiviteiten en een samenwerking op het gebied van vluchten, zowel binnen als buiten Europa.
De samenwerking richt zich op een gezamenlijke verkoopdoelstelling van 100 miljoen euro via Thomas Cook kanalen die in 2018 gerealiseerd moet zijn. De verwachting is dat 60% groei ontstaat door het aantrekken van nieuwe klanten uit Engeland, Duitsland, Finland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Rusland, België, Nederland, Polen, Tsjechië en Hongarije. Club Med verwacht vooral daar een sterke groei omdat Thomas Cook in al deze landen eigen kantoren en/of diverse eigen verkooppunten heeft.
De twee belangrijkste doelstellingen in de landen waar het partnerschip actief wordt zijn het toevoegen van de Club Med product aan het bestaande aanbod en zorgen voor vluchtmogelijkheden naar die bestemmingen, als deze er nog niet zijn. In Nederland zal dit onder het Thomas Cook merk Neckermann reizen worden aangeboden.
Club Méditerranée Bestuursvoorzitter en CEO Henri Giscard d’Estaing: “Ik ben zeer verheugd over deze nieuwe samenwerking die de inmiddels jarenlange, vruchtbare samenwerking in Frankrijk verder versterkt. Het richt zich op het genereren van groei binnen de Europese landen waar Thomas Cook gevestigd is en creëert een duidelijke kans voor beide reisbedrijven.” Peter Fankhauser, CEO van Thomas Cook, voegt hier aan toe: “Wij zijn ontzettend blij met de extra kansen die deze strategische samenwerking met Club Med ons biedt. Beide partijen hebben een lange en indrukwekkende staat van dienst binnen de reiswereld en de producten passen uitstekend bij de belofte die wij maken naar onze klant waarin wij garant staan voor goede kwaliteitsvakanties.”