Etihad Airways heeft de Fare Families tool van Amadeus geïmplementeert om de internationale groei te versnellen. Etihad is de eerste luchvaartmaatschappij uit het Midden-Oosten die dat heeft gedaan. Dat maakte Amadeus vandaag bekend.

Tot op heden hebben zeventien luchtvaartmaatschappijen de Fare Families tool geïmplementeerd om hun merkproducten te distribueren via Amadeus.

Peter Baumgartner (Commercieel Directeur Etihad Airways) zegt: “We zijn verheugd om onze Fare Choices uit te breiden naar de Amadeus gemeenschap, hierdoor wordt gewaarborgd dat onze klanten altijd kunnen genieten van onze innovatieve diensten, ongeacht welk kanaal zij kiezen. We zijn ervan overtuigd dat de kansen die de nieuwe tool opent een verbeterde klantervaring en een groter aanbod van maatwerk zal creëren voor onze reiziger”.

Maher Koubaa (vicepresident Amadeus Airline Distributie en IT Midden-Oosten en Noord-Afrika) voegt daaraan toe: “We zijn verheugd om de marketing en groeidoelstellingen van Etihad te kunnen ondersteunen in het indirecte kanaal. Dit toont onze expertise aan, het genereren van hogere inkomsten door het inzetten van merchandising strategieën via verschillende kanalen. Door middel van een grotere transparantie van het product en de volledige end-to-end integratie van de oplossing, zal onze reisbureaugemeenschap de klant beter kunnen begeleiden”.