De Thomas Cook Group is gestart met het versterken van haar merk Neckermann en zal een gedaanteverwisseling ondergaan met een stijl die van deze tijd is, aantrekkelijk met beelden in een frisse look. Neckermann en tevens het merk Vrij Uit zullen het ‘Sunny Heart’ omarmen als hun merkidentiteit binnen Nederland. Het hart is hét Thomas Cook Group symbool. De merkidentiteit verandering wordt vanaf vandaag in Nederland uitgerold waarbij de uitingen de merkwaarden gaan verstevigen. Deze uitrol zal tot de zomer van 2016 steeds verder doorgevoerd worden.
“De eenwording van ons merk onder het hart symbool is een belangrijke stap voor de Thomas Cook Group. Het hart staat voor klantvertrouwen” aldus Carola Hoekstra (Managing Director van Thomas Cook in Nederland). “Dit sterkt ons nog meer in onze missie de klanten zekerheid te bieden dat Neckermann en Vrij Uit merken zijn met een juiste kwaliteit aan producten en service voor onze klanten.” Tim van Genechten (Hoofd Merk en strategie Marketing van de Thomas Cook Group) verklaart: “Investeren in Neckermann is een krachtige strategische zet, want het blijft veruit ons grootste merk binnen de Thomas Cook Group.”
Neckermann is in Nederland al begonnen met het dragen van het ‘Sunny Heart’ als handelsmerk met haar ‘eigen’ Neckermann vliegtuig welke eind juni geïntroduceerd werd. “Deze investering in ons merk geeft aan dat we zullen blijven voortbouwen op het erfgoed wat we in de afgelopen 45 jaar binnen de Nederlandse markt hebben opgebouwd.”