Met de opening van een nieuw hotel – het Gardaland Adventure Hotel – gepland voor juni 2016, richt Gardaland Holidays zich op buitenlandse referentiemarkten door het sluiten van nieuwe overeenkomsten met Nederlandse touroperators. Het belangrijkste doel is om, via verschillende vormen van samenwerking, de toeristische stroom te ondervangen die het Gardameer al heeft – ongeveer 4,5 miljoen bezoekers – en zo het aanbod van Gardaland Resort te verhogen.

De Nederlandse markt is een van de belangrijkste markten voor Gardaland Resort, het volgt de Duitse markt op de voet voor wat betreft het aantal aankomsten aan het Gardameer. Er wordt een gemiddeld verblijf van negen dagen geregistreerd. Vanaf dit jaar kunnen Gardaland Hotel en Gardaland Adventure Hotel – beide eigendom van Gardaland Resort – geboekt worden via TUI,  Thomas Cook, de Jong Intra Vakanties, Vrij Uit en Pharos Reizen.

Gardaland Hotel
Gardaland Resort stelt een investering beschikbaar – ruim € 25 miljoen – en realiseert een unieke, nieuwe accommodatie, geheel in thema, dat haar aanbod verbreedt en een aanvulling vormt op het al bestaande Gardaland Hotel, het sprookjesachtige gebouw in New England-stijl voor een betoverend verblijf het teken van de fantasie. De twee accommodaties zullen Blue Lagoon met elkaar delen, een prachtig zwembadengebied van 3.000 vierkante meter, een ware oase van genoegen, plezier en ontspanning. Half januari zal de nieuwe website van Gardaland Holidays online zijn, waarop de volledige offerte wordt weergegeven van de touroperator, die in staat is om in alle behoeften te voorzien: van de offertes voor verblijven met toegangskaartjes inbegrepen, tot aan excursies in de omgeving met specifiek georganiseerde toeristische pakketten.