SRC Reizen kiest ervoor haar goed boekende verkooppunten met ingang van 2016 beter te gaan belonen. Voor deze preferred partners zal de commissie naar 9% gaan en zullen ook de aanvullende voorwaarden aantrekkelijker worden gemaakt.
In 2013 koos SRC er nadrukkelijk voor om de samenwerking met de retail anders aan te pakken. Destijds is gekozen voor een kleiner, maar gemotiveerder verkoopnetwerk. Nu, in 2015 is duidelijk dat deze keuze zich uitbetaalt: de boekingen van de meeste SRC-Verkooppunten voldoen ruim aan de verwachtingen en enkele partners komen daar zelfs ver bovenuit.
Hierdoor, en door andere ontwikkelingen in de reismarkt, ziet SRC mogelijkheden haar omzet via de retail verder te laten groeien. SRC ziet in de opkomst van de zelfstandig reisadviseur en de veranderende populatie van stenen reisbureaus een duidelijke tendens van verdieping en van keuze voor kwaliteit. Deze tendens past natuurlijk uitstekend bij een kwalitatief hoogwaardig merk als SRC.
SRC Reizen verwacht dat deze erkenning van een reisadvies met toegevoegde waarde zal leiden tot nog betere resultaten van deze preferred verkooppunten.