easyJet, dat vandaag haar twintigste verjaardag viert, heeft tijdens de vieringen aangekondigd onder de naam ‘Flight Club’ een loyaliteitsprogramma te starten.
Flight Club beloont loyaliteit en biedt flexibiliteit voor terugkerende reizigers. Na een proef van 18 maanden onder 15.000 frequente vliegers wordt het programma in 2016 verder uitgerold. Het easyJet Plus programma dat in 2008 is gelanceerd, blijft naast het loyaliteitsprogramma bestaan.
easyJet verwacht dat honderdduizenden passagiers, zoals zakenreizigers, mensen met een tweede huis of met familie of relaties elders in Europa, in aanmerking komen voor het Flight Club programma. Mensen die aan de criteria voldoen – bepaald door het aantal vluchten of gespendeerd bedrag – worden automatisch uitgenodigd.
Enkele van de mogelijke voordelen van het loyaliteitsprogramma zijn het gratis wijzigen van vluchten (leden kunnen gratis onbeperkt hun vluchten omboeken), het gratis wijzigen van naam (leden kunnen per jaar vijf keer gratis een naamswijziging doorgeven) en prijs belofte (easyJet belooft dat passagiers van easyJet altijd de beste prijs aangeboden krijgen en biedt het prijsverschil aan als korting op de volgende vlucht wanneer een andere airline toch goedkoper is).
Tijdens de viering wordt tevens een speciaal easyJet toestel onthuld met daarop een mozaïek van meer dan 100.000 vakantiefoto’s en selfies die zijn genomen door easyJet passagiers in heel Europa tijdens de afgelopen twintig jaar.
“We zijn verheugd om het succes van easyJet van de afgelopen 20 jaar te vieren. 20 jaar geleden heeft easyJet de manier waarop mensen in Europa reizen veranderd. We zijn de strijd aangegaan met de hoge tarieven en monopolies van de gevestigde maatschappijen. Daardoor kan nu een nieuwe generatie mensen van alle leeftijden, inkomens en interesses Europa ontdekken. Sinds onze oprichting hebben we meer dan 600 miljoen passagier vervoerd op meer dan 4,7 miljoen vluchten. Maar het easyJet van 2015 is strijdvaardiger dan ooit”, aldus easyJet CEO Carolyn McCall (foto).
Ook start easyJet een proef met draagbare technologie in uniformen voor cabine- en onderhoudspersoneel. Deze uniformen demonstreren hoe het gebruik van innovatieve technologie een rol kan spelen bij het vereenvoudigen van taken, communicatie en het verder verbeteren van veiligheidsprocedures.
Op 10 november 1995 vertrok de eerste easyJet vlucht ooit van Londen Luton naar Glasgow in Schotland. Twintig jaar later vervoert de maatschappij jaarlijks 68 miljoen passagiers naar 137 luchthavens in 31 landen en op 768 routes over heel Europa.