Atout France liet tijdens het Meet Tropical France Event in Amsterdam zien dat de Franse tropische overzeese bestemmingen ook voor de Nederlanders de moeite waard is. Jaarlijks bezoeken een miljoen Franse toeristen deze eilanden, maar volgens Atoute France is het nu tijd om op de Nederlandse markt te gaan richten. Op dit moment bezoeken ongeveer 10.000 Nederlanders deze eilanden, dit is slechts 1% van het totale toeristenaantal.
Overzeese bestemmingen
Wallis en Futuna, Nieuw-Caledonië, Mayotte, Réunion, Saint-Pierre en Miquelon, Sint Maarten (Franse gedeelte), Guadeloupe, Martinique, Sint-Bartholomeus, Tahiti en Frans-Guyana. Alle overzeese bestemmingen zijn uniek op een eigen manier en het lijkt alsof jouw klant op vakantie is in Frankrijk, maar dan in een tropische omgeving.
Aanbod
“Alle eilanden hebben zo veel te bieden. Er is genoeg te doen op elk eiland, van ontspanning tot avontuur. De hotels op bijvoorbeeld Guadeloupe zijn niet extreem duur, omdat de hotels erop ingericht zijn dat mensen er slechts alleen slapen en ontbijten”, aldus Yves Brossard (Managing Director Primeahotels.com). Vanaf Parijs vliegen directe vluchten naar de overzeese bestemmingen, Nederlandse toeristen kunnen gemakkelijk een trein- of busdienst erbij boeken naar Parijs. Vanaf Amsterdam worden nog niet veel vluchten aangeboden, dat komt omdat het tot op heden nog moeilijk te realiseren is. Daarom richten wij ons op een bus- of treinverbinding”, aldus Brossard. Het toerisme is kleinschalig, wat voor veel toeristen een groot voordeel is. De hotels zijn vaak klein. Op Guadeloupe zijn slechts 3000 kamers. Tahiti is erg exclusief en duur en is vaak een huwelijksreis bestemming.