Groupon Nederland heeft per 1 oktober Frederik van der Veen (35) aangesteld als managing director. Van der Veen zal zich richten op het verbreden en versterken van het Groupon-merk in Nederland. Tevens zal hij zich bezig houden met het verder implementeren van de strategie om de dealsite te positioneren als de marketing- en salestool voor ondernemers om de naamsbekendheid van hun bedrijf te vergroten, nieuwe klanten aan te trekken en omzet te verhogen. Van der Veen volgt Shurendy Gerardus op.
Frederik van der Veen is afkomstig van fotoproducent Albelli, waar hij in de functie van country manager Nederland eindverantwoordelijk was voor sales en marketing van het fotoboekenmerk in Nederland. Voor zijn aanstelling bij Albelli was Van der Veen onder andere commercieel directeur bij Allfree, een bedrijf dat zich richt op het genereren van leads voor het MKB. Van der Veen begon zijn carrière bij de Gouden Gids als accountmanager.
Frederik van der Veen over deze stap: “Ik zie het als een uitdaging om de Nederlandse MKB’ers maar ook de grote A-merken nóg meer te laten zien wat voor goede partner Groupon voor hen kan zijn bij de verdere groei en naamsbekendheid van deze bedrijven. Mijn focus ligt op het verbreden en versterken van het merk Groupon, door onder andere een sterkere nadruk op marketing te leggen. Ik kijk uit naar de samenwerking met mijn internationale collega’s om Groupon wereldwijd naar een hoger niveau te tillen.”