“Met de Werelddeal Weken bieden we onze klanten ons hele netwerk van bestemmingen tijdelijk tegen een scherp verlaagd tarief. Het resultaat is inspirerend en laat de klant vanuit een eigen perspectief kennismaken met de mooiste bestemmingen van KLM”, zegt Harm Kreulen (Directeur KLM Nederland).

Op de website van KLM worden meer dan 100 bestemmingen aangeboden met wereldkorting, waaronder New York voor 499 euro en Rio de Janeiro voor 499 euro. De boekingsperiode voor de Werelddeal Weken is van 30 december 2015 tot en met 22 januari 2016. De speciale Package Deals-aanbiedingen zijn te boeken tot en met 29 januari 2016. Toon Balm (Directeur Verkoop & Services KLM Nederland) gaf al eerder aan dat de Werelddeal Weken “een ijkmoment zijn om te kijken hoe de markt ervoor staat.”

KLM slaat met de reclamecampagne voor de nieuwe Werelddeal Weken een andere weg in. Vrijwel alle beelden die in de campagne gebruikt worden, zelfs de tv-commercial, zijn gemaakt met een Iphone. De beelden zijn hierdoor ‘echt’ en ‘persoonlijk’. Het lijkt net alsof de reiziger de beelden zelf gefilmd heeft met zijn of haar eigen smartphone. Voor de actie geldt wel op=op.