Holland America Line viert haar Nederlandse historie in een nieuwe samenwerking met het Rijksmuseum. Het ‘Rijksmuseum at Sea’ is gecreëerd door Rijksstudio en wordt in april 2016 geïnstalleerd op het ms Oosterdam. De komende jaren zal het concept op de gehele vloot worden ingevoerd.

Holland America Line is officieel sponsor van het Rijksmuseum. Daarmee is een bijzondere samenwerking gestart tussen twee van oorsprong Nederlandse bedrijven met een groot oranje hart. Door de samenwerking met het Rijksmuseum is Holland America Line in staat haar gasten in contact te brengen met de rijke Nederlandse historie, waar zowel het museum als de rederij trots op is. De samenwerking tussen de Nederlandse cruiserederij en het museum krijgt onder andere vorm door bijzondere reproducties van enkele van de meest beroemde meesterwerken van het aan boord te brengen van de schepen. Daarnaast wordt een speciale ruimte gecreëerd waar gasten hun eigen creativiteit kunnen onderzoeken door middel van kunstworkshops. Op de televisie in de staterooms kunnen films over het museum en haar collectie worden bekeken en op geselecteerde cruises worden programma’s en presentaties door medewerkers van het Rijksmuseum aangeboden. Gasten kunnen in de winkels aan boord ook producten van het Rijksmuseum kopen.

“Bijzondere kunst staat altijd centraal in ons decor aan boord en wij vinden het geweldig dat de samenwerking met het Rijksmuseum enkele fantastische reproducties toevoegt aan de collectie van ruim 1.300 kunstwerken in onze vloot,” aldus Orlando Ashford, President van Holland America Line. “Door kunst bekijken we zaken anders, net zoals met reizen, we openen onze ogen voor de wereld om ons heen en zien dingen die we misschien nooit eerder hebben ervaren.”

Lees meer over Holland America Line in het interview met Nico Bleichrodt, Managing Director of Sales North & Central Europe Holland America Line, in het nummer van TravelPro dat vandaag verschijnt.