De reisbranche wordt niet direct genoemd als sector waar de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zich de komende periode op gaat richten. “Er is in het verleden al heel veel energie in de reisbranche gestoken”, aldus Saskia Bierling (ACM) tegenover TravelPro.
Vandaag presenteerde het de zes onderwerpen waar de toezichthouder zich de komende twee jaar op gaat richten. ‘Duidelijke tarieven & voorwaarde’ zijn agendapunt, maar de reisbranche wordt niet direct in de voorbeelden genoemd. Bierling: “We gaan er vanuit dat de reisbranche weet waar zij aan moeten voldoen en dat er een zelfreinigende kracht van werking is”. De ANVR liet eind vorig jaar nog weten de signaleringslijst over te hevelen naar de ACM. Consumenten kunnen nog steeds melding maken van reisbedrijven waarvan zij vermoeden dat deze zich niet houden aan de garantieregeling via www.consuwijzer.nl.
De ACM ACM roept consumenten op om mee te denken over de Agenda 2016-2017. Dat kan onder andere via de website denkmee.acm.nl. Ideeën kunnen tot 20 februari worden aangeleverd.