Vanaf vandaag tot en met 23 maart bepaalt de consument welke reisorganisaties op 21 april in het Westergastheater een Zoover Award in ontvangst nemen. Via de website www.zooverawards.nl kan gestemd worden op de ongeveer 150 genomineerden verdeeld in elf categorieën.

Winnen krijgt nog meer betekenis
Het winnen van een Zoover Award krijgt nog meer betekenis, omdat de opzet van de Zoover Awards is vernieuwd. “Bij de laatste editie waren er drieëntwintig categorieën, nu zijn dat nog elf categorieën, waarvan een aantal nieuw is. Ook is iedere genomineerde nog maar in één categorie genomineerd. De reisorganisaties zijn enthousiast en we zien op social media dat genomineerden al druk bezig zijn met de Zoover Awards”, aldus Maaike Linssen, verantwoordelijk voor de Zoover Awards.

De consument bepaalt wie er wint
Consumenten stemmen op hun favoriete reisorganisatie. Linssen: “Bij het uitbrengen van een stem worden er vier rapportcijfers gegeven: voor klantvriendelijkheid, prijs/kwaliteitsverhouding, innovatie en transparantie. Vervolgens worden per categorie twee Awards uitgereikt: voor de populairste reisorganisatie met de meeste stemmen en voor de beste reisorganisatie met de hoogste waarderingscijfer. En er is ook één nieuwe award waar alle genomineerden voor strijden: de Award voor de meest klantvriendelijke reisorganisatie.”