Abu Dhabi werd in 2015 bezocht door 23.500 Nederlanders, een recordaantal. “We verwachten er dit jaar nog meer. Het is belangrijk dat de Nederlandse vakantiegangers weten dat we in Abu Dhabi een multiculturele samenleving hebben en dat we betaalbare luxe bieden”, aldus Mariam Al Zaroon (Abu Dhabi Tourism & Culture Authority) tegenover TravelPro.
Volgens Detlef Haner (Abu Dhabi Tourism & Culture Authority) heeft het ANVR-Congres dat vorig jaar nog plaatsvond in Abu Dhabi absoluut bijgedragen aan de groeiende populariteit van Abu Dhabi op de Nederlandse markt. Hij laat weten dat Abu Dhabi een typische strandbestemming is. “Maar, houd het niet alleen bij strand. Combineer het strand met een paar dagen in de woestijn of verkoop het in een rondreis door de Verenigde Arabische Emiraten.”
Abu Dhabi Tourism & Cultur Authority organiseerde vorige week voor het eerst een roadshow in Nederland die zeer goed werd bezocht. Middels de roadshow moet het bewustzijn groeien om Abu Dhabi als betaalbaar alternatief aan te bieden. Partijen als Etihad Airwyas, Al Burj Travel & Tours, FRHI Hotels & Resorts en Farah Experiences gaven er acte de présence.