Passagiers van KLM kunnen vanaf vandaag via Facebook Messenger de boekingsbevestiging en boarding pass ontvangen, op de hoogte worden gehouden van wijzigingen door middel van push-berichten en chatten met KLM-medewerkers. KLM is de eerste die deze service aanbiedt.

“We zijn al ruim vijf jaar bezig met social media en deze samenwerking is een nieuwe stap in de juiste richting”, zegt een woordvoerder van KLM tegenover TravelPro. “KLM wil zich laten zien daar waar de klant zich begeeft.” Om het gebruik van Facebook Messenger door KLM-klanten optimaal te laten verlopen, hebben beide bedrijven bepaalde functies aangepast. “Niets staat een goede samenwerking in de weg.” Klanten kunnen (nog) geen stoelen reserveren via deze service, zoals in De Telegraaf wordt geschreven.

“Messenger is hét social kanaal om met personen en in toenemende mate ondernemingen die men belangrijk vindt te praten. We vinden het fantastisch dat KLM de eerste luchtvaartmaatschappij is die toetreedt tot het groeiende Messenger-platform. Nu hebben klanten van KLM toegang tot snelle, relevante gesprekken over hun vluchten dankzij het gemak van de chat app Messenger die ze goed kennen en graag gebruiken”, zegt David Marcus (vicepresident van Facebook Messaging Products).