Booking.com heeft de lancering van zijn nieuwe Booking.com Messages interface aangekondigd. Dit is een communicatieplatform, geïnspireerd op chatprogramma’s, dat gasten en accommodaties in staat stelt om moeiteloos contact met elkaar te leggen vanaf het moment dat een reservering wordt gemaakt.

Naast het rechtstreeks communiceren met de accommodatie, kunnen klanten snel en gemakkelijk de meest voorkomende verzoeken met betrekking tot een verblijf in enkele stappen regelen. Booking.com Messages is voorzien van voorvertaalde templates voor bepaalde, vooraf gedefinieerde, verzoeken, waaronder het regelen van de in- en uitchecktijden, parkeergelegenheid en voorkeuren voor bedden, allemaal real-time en met een vertrouwde chat-interface.

Hoewel de technologie nu al beschikbaar is voor alle klanten, wordt Booking.com Messages in verschillende fases uitgerold naar de aanbieders van de accommodaties zodat het kan worden geïntegreerd met de Pulse-app van Booking.com. Dit is een mobiel platform voor partners dat hen up-to-date houdt over het meest relevante en tijdgevoelige nieuws met betrekking tot hun accommodatie, zoals arriverende en vertrekkende gasten voor die dag, nieuwe reserveringen en speciale verzoeken van hun Booking.com-gasten.

Omdat al meer dan 150.000 partners actief gebruikmaken van de Pulse-app, zullen steeds meer klanten binnenkort toegang hebben tot dit rechtstreekse communicatiekanaal voor al hun verblijf gerelateerde verzoeken. De volledige uitrol van de chat-interface wordt verwacht in de komende maanden. De nieuwe Booking.com Messages interface is nu beschikbaar voor zowel de Android- als de iOS-versie van de Booking.com-app, alswel via de website van Booking.com op desktop, smartphone en tablet.