Als gevolg van de ongekende COVID-19 pandemie en in overeenstemming met overheidsmaatregelen, blijft Disneyland Paris tot nader order gesloten. “De veiligheid en het welzijn van onze gasten en Cast Members blijft de topprioriteit van Disneyland Paris”, laat Disneyland Paris weten op haar website.
Vanwege deze uitzonderlijke omstandigheden heeft Disneyland Paris tijdelijke aanpassingen aangebracht in het boekings- en annuleringsbeleid voor verblijven: “Als je een reservering voor een Disneyland Paris verblijf hebt terwijl onze parken gesloten zijn, en wanneer je wenst te annuleren, heb je recht op een voucher die 18 maanden geldig is voor het volledige bedrag dat al is betaald voor je boeking. De nieuwe boeking is onderhevig aan de voorwaarden en prijs die beschikbaar zijn op het moment van het maken van deze nieuwe boeking.”
Formulier
“Als je jouw verblijf rechtstreeks bij Disneyland Paris hebt geboekt, raden wij je aan het elektronische formulier in te vullen zodat we je verzoek kunnen behandelen. Als je ons telefonisch wilt spreken, bel dan het telefoonnummer dat vermeld staat in de bevestigingsmail. Het aantal telefoontjes is momenteel extreem hoog vanwege de ongekende omstandigheden, hierdoor kan het langer dan gebruikelijk duren voor we je kunnen helpen met je boeking.” Wie de huidige boekingsvoorwaarden en prijs wilt behouden, kan kiezen voor een omboekingsaanbod: “Wanneer je aankomt tot en met 30 juni 2020, heb je de mogelijkheid om tot en met 15 mei 2020 voor dezelfde prijs opnieuw te boeken voor een aankomst voor 1 oktober 2020.”
7 reacties
Na 5 weken wachten een annulering ontvangen van Eurodisney. Volgens het annuleringsoverzicht zou een geen betaling zijn ontvangen en is de annulering verwerkt, dit terwijl er 100% is aanbetaald. Telefonisch zijn ze nog steeds onbereikbaar. Wat een waardeloze organisatie. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Hoi Edwin,
Ik heb ook een mail terug ontvangen met het bericht dat de annulering is verwerkt.
Ik zie echter nergens staan dat ik mijn aanbetaling terug krijg.
Telefonisch zijn ze NIET bereikbaar, grrr.
Heb jij ondertussen meer duidelijkheid gekregen?
Ik heb op 23-03 mijn boeking online geannuleerd bij Disney.
Toen was de geld terug optie gewoon beschikbaar.
Nu hebben ze dus de voorwaarden eenzijdig veranderd in de vorm van vouchers.
Ik heb een bevestiging van annuleren, waarin natuurlijk niet staat vermeld dat je de aanbetaling terug krijgt.
Die 18 maanden geldige voucher is een zoethoudertje.
Beeld u eens in hoeveel mensen er dadelijk gaan boeken, omdat het park wellicht dan al 6 maanden of meer gesloten is geweest?
Alle annuleringen en nieuwe boekingen komen dan met gigantische aantallen binnen, ik wens u dan ook veel geluk toe met het boeken van een datum die U uitkomt.
Die 18 maanden gaan de drukte niet dekken, dus blijft u achter met een voucher dat verlopen is, en Disney steekt het geld in eigen zak !
Moraal van dit verhaal , heeft u sowieso geannuleerd voordat de nieuwe voorwaarden van kracht werden, EIS uw geld terug !!
@Jeroen Steijn,
Huilie huilie aansteller
Ik neem toch aan dat Disney zich ook te houden heeft aan de Europese richtlijn. Ze mogen dan een voucher uitgeven. Deze moet dan wel gedekt zijn tegen een faillissement door een verzekeringsmaatschappij en de klant heeft recht op geld terug als hij/zij na verloop van tijd geen gebruik kan maken van de voucher. Meer info hierover: https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/coronavirus_info_ptd_19.3.2020.pdf
Regel is inderdaad waardeloos als eerder al geld terug beloofd is. Met terugwerkende kracht zoiets invoeren is echt niet acceptabel.
Helaas geen enkele reactie vanuit Disney op de eigen Facebook-pagina
De boekingen die we nog hebben staan zullen we annuleren, waarbij we refund opeisen / creditcard storneren.
We accepteren geen vouchers van Disney, aangezien die geen financiële dekking kennen (geen SGR).
De eerder gemelde voorwaarden gaven aan dat de klant het recht heeft op een volledige refund. Op basis hiervan zijn onze klanten geïnformeerd.
Jammer dat jullie geen reactie geven, dus rest ons geen andere optie
Jantien NL Disney
Samantha NL Disney
Robert NL Disney
Henriette NL Disney
Succes !
Ik heb vorige week ook mijn klanten toegezegd dat ze hun geld terug krijgen. Dat was toen de policy dus ik ga ervan uit dat iedereen die voor 30/3 is gecanceld gewoon geld terug krijgen.