“Om te beginnen wil ik mijn dank uitspreken voor het geduld van onze reisagenten in deze moeilijke en onzekere tijden. Ik merk dat de saamhorigheid onder reisagenten, touroperators en airlines steeds verder groeit – dat is mooi om te zien. Samen moeten wij ons als reisbranche door deze moeilijke tijden heen slaan, samen komen wij hier sterk uit”, zegt Joyce Akkersdijk (sales- en marketingmanager FTI).

“Ik ben dan ook blij een, in mijn ogen, passende en goede oplossing te kunnen bieden voor reisagenten en klanten die bij FTI een vakantie hebben geboekt die niet meer door kan gaan vanwege de coronacrisis. Hiervoor bieden wij diverse scenario’s.”

Akkersdijk: “Net als veel andere partijen geven wij onze klanten het reeds betaalde bedrag voor reizen tussen 16 maart en 30 april 2020 terug in de vorm van een voucher met vakantietegoed, in te wisselen tot en met 31 december 2021. Wij bieden reisagenten de mogelijkheid de verdiende commissie te behouden. Wij waarderen de inspanningen van de reisagenten enorm en willen dit dan ook graag belonen. Daarnaast ontvangt de klant FTI Group-Cash ter waarde van €200, die op de bestemming besteed kan worden aan bijvoorbeeld excursies.”

De mogelijkheid geld terug te storten aan de klant is er ook, maar behoud je als reisbureau niet je verdiende commissie en ontvangt de klant geen FTI-Group-Cash. “We leggen de keuze hiervoor bij de reisagent om de voor hen meest geschikte scenario te kiezen.”

Akkersdijk: “De voucher voor onze klanten in combinatie met de FTI-Group-Cash, en behoud van commissie voor onze reisagenten zijn in mijn ogen goede oplossingen om als reisbranche gezamenlijk deze crisis te boven te komen. Ik hoop dat onze partners en klanten zich hier ook in kunnen vinden en dat wij hier samen sterker uit gaan komen.”