De nieuwste campagne van Tourism Australia gaat niet over vakantie, maar over je laten vaccineren tegen het coronavirus.
De campagne ‘It’s Our Best Shot for Travel – Get vaccinated and Get ready to Go’ werd op 16 augustus in Australië gelanceerd in kranten, op tv, online en op sociale media.
“We moeten onze manier van leven terugeisen, zodat we vrienden en familieleden kunnen bezoeken, weer aan het werk kunnen, onze kinderen weer naar school kunnen krijgen, weer in binnen- en buitenland kunnen reizen en de wereld kunnen verwelkomen om te genieten van alles wat Australië te bieden heeft”, aldus Phillipa Harrison, directeur van Tourism Australia.
De toeristenindustrie, die werk biedt aan maar liefst één op de dertien Australiërs, is zwaar getroffen tijdens de pandemie. De regering heeft regionaal reizen aangemoedigd, maar de steeds veranderende staatsgrenssluitingen hebben dit steeds uitdagender gemaakt.
Een kortstondige ‘reisbubbel’ met Nieuw-Zeeland barstte na een uitbarsting van nieuwe Covid-19-gevallen in Australië.
Volgens gegevens van het Australische Bureau voor de Statistiek daalden de banen in de toeristische sector van 2019 tot 2020 met 18% op jaarbasis.
Hoewel Australië relatief succesvol is geweest in het buitenhouden van het virus, kwam het vaccinatieprogramma van het land traag op gang. Op 16 augustus is ongeveer 20% van de bevolking volledig gevaccineerd.
Een andere campagne waaraan een aantal van de beroemde chef-koks van Australië meedoen en die wordt ondersteund door de toeristische autoriteit zal later dit jaar van start gaan. Het zal de titel ‘Put a Jab on the Menu’ hebben.