Het van oorsprong Sambasso-label ‘Rondreisshop’, waarvan NRV leverancier is, blijft 100% retail label. Dat heeft het bedrijf aan haar partners laten weten nadat bekend werd dat Sambasso stopt.
In een mailing laat Rondreisshop weten het erg jammer te vinden dat de aandeelhouders van Sambasso zich gedwongen zien de activiteiten te staken. “We willen directie en medewerkers van Sambasso en in het bijzonder Bert Wildeman bedanken voor de niet aflatende inzet en voor het enthousiasme waarmee ze Sambasso en de 100% retailmerken op de kaart hebben gezet.”
Rondreisshop laat weten dat het na overleg met Sambasso is overeengekomen om de activiteiten van Rondreisshop als 100% retail label te continueren. “Zo blijft een wereldwijd aanbod rondreizen, zowel groepsreizen als privéreizen inclusief het nieuwe Europa aanbod, voor u beschikbaar als reisagent.”
Bestaande boekingen blijven intact en er verandert niets aan de overeengekomen wederzijdse contractuele verplichtingen inclusief de SGRZ-dekking. “Heeft u op dit moment nog geen overeenkomst maar overweegt u dit wel, informeren wij u graag over de mogelijkheden. We hopen en verwachten dat de markt voor rondreizen en dan met name verre rondreizen in de komende twaalf maanden zal herstellen. Met nu al bijna 500 rondreizen blijft u via Rondreisshop toegang houden tot een belangrijk specialisme van de reismarkt. Een specialisme dat de komende tijd steeds verder zal worden uitgebouwd. We nodigen u uit uw rondreisboekingen via het 100% retailmerk Rondreisshop te maken.”
Eerder liet ook Paul Backer (directeur Tioga Tours) weten dat Fly to the West blijft bestaan als 100% retail label. Ook Ilios Reizen liet weten dat Weg van de Massa een 100% retail label blijft.