Amadeus en airberlin hebben een meerjarig IT-contract getekend voor de implementatie van de volledige Amadeus Altéa suite: het Customer Management System van Amadeus. De luchtvaartmaatschappij zet in het voorjaar van 2012 zijn reserveringen, inventarisbeheer en vertrekcontroles naar de nieuwe generatie Altéa. De airline zal met een volledig geïntegreerd systeem ook profiteren van een samenhang tussen verschillende verkoopkanalen. 

Christoph Debus, COO van airberlin, over de nieuwe overeenkomst: “Onze geplande overstap naar Altéa is een belangrijke stap in het leveren en verder verbeteren van onze bekroonde service aan klanten en voor een betere integratie met onze partners – beide essentieel voor ons hybride business model. Negen van de twaalf oneworld partners maken al gebruik van het Altéa platform, waardoor we overtuigd zijn van de efficiëntievoordelen die Altéa ons zal opleveren. Daarnaast kunnen we snel technische links implementeren, waardoor ons inkomstenpotentieel zal toenemen.”

 Julia Sattel, Vice President Airline IT van Amadeus, voegt daar aan toe: “airberlin is de eerste grote hybride luchtvaartmaatschappij die tekent voor de complete Altéa suite en we zijn verheugd met hen samen te kunnen werken aan het consolideren van hun IT-systemen”.