Bij airberlin komen inventieve agenten opnieuw in aanmerking voor een extra beloning. De airline verloot tien retourtickets onder diegenen die een veelbelovende actie uitvoeren om airberlin en de partner airlines Etihad Airways, Alitalia en American Airlines te promoten. Hierbij kan gedacht worden aan deelname aan een lokale beurs, een social media-actie of vluchtverloting maar er zijn nog meer mogelijkheden. De vorige sales contest is net geëindigd en bleek van beide kanten een succesvol middel om de samenwerking te versterken.
Om mee te dingen naar de gratis vluchten is het de bedoeling dat agenten een voorstel voor een actie doen die gericht is op de promotie van airberlin-vluchten vanaf Düsseldorf. De geplande acties dienen in een mail aan airberlin concreet te worden beschreven. airberlin selecteert de agenten met de meest kansrijke ideeën. Deze inzenders doen mee aan de verloting van vluchten en krijgen een accountmanager toegekend die op diverse manieren ondersteuning biedt bij het uitvoeren van de actie. Zo geven ze niet alleen advies maar stellen zij ook materiaal beschikbaar zoals teksten, posters en give aways. Ook is het mogelijk airberlin roll-ups of een echte airberlin trolley voor events te lenen.
Mails met ideeën kunnen tot en met 31 januari 2016 worden gestuurd naar actie-nl@airberlin.com. Acties dienen uiterlijk 31 maart 2016 plaats te vinden. De prijzen bestaan uit 5 x 1 gratis retourvlucht naar een verre bestemming van airberlin en 5 x 1 retourvlucht binnen Europa.