Het verkeersbureau van Mexico is gaan samenwerken met AirEuropa om Mexico op de kaart te zetten. “Door de slechte mediaberichten staat Mexico helaas negatief op de kaart. Het land biedt zo ontzettend veel en het is er echt veilig, dus het is zonde dat het toeristenaantal niet zo snel stijgt als dat wij graag willen zien”, aldus Tako Trager (Sales Manager Nederland AirEuropa). 9% van het BBP komt vanuit de toerismesector, dat laat zien hoe belangrijk dit is voor Mexico.
Stijgende lijn
In totaal wonen er 117 miljoen mensen in Mexico, de gemiddelde leeftijd is 27 jaar. Naast de toeristische sector is de olie industrie belangrijk voor het land. KLM biedt directe vluchten aan naar Mexico stad, TUI en AirEuropa vliegen direct naar Cancun. “AirEuropa vliegt vier keer per week naar Cancun. Vanaf volgend jaar wordt de Dreamliner toegevoegd aan de vloot, in totaal 22 toestellen. Hieruit blijkt al dat het goed gaat met AirEuropa. Op dit moment beschikken wij over ongeveer 53 vliegtuigen en zijn San Juan en Miami toegevoegd als vliegbestemming. Tot op heden heeft AirEuropa nog niet in de rode cijfers gestaan. Jaarlijks vliegen er tien miljoen passagiers met onze maatschappij”, aldus Trager.
Gevarieerd
Mexico is groot en ook niet in één korte vakantie te bezoeken. Quintana Roo biedt hagelwitte stranden, snorkel- en duikmogelijkheden, blauwe zee en aangenaam weer. Tijdens het evenement werd geopend door de ambassadeur van Mexico, de heer Eduardo Ibarolla Nicolín, aangevuld met een presentatie over de bezienswaardigheden door Jesús Catalán Meneses (Directeur Conseil de Promotion Touristique du México). Vol enthousiasme werd verteld dat Mexico zich steeds verder ontwikkeld: de educatie, faciliteiten en infrastructuur wordt verbeterd.