Alle Germanwings​-tarieven en ondersteunende diensten zijn sinds gisteren beschikbaar voor Amadeus-gebruikers. Tot voor kort verkocht de Lufthansa-dochter slechts een beperkt aanbod van haar tarieven via reisbureau partners die Amadeus gebruiken. Germanwings is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die zowel full en light ticketing-opties aan reisagenten kan aanbieden.

Licht ticketing is Amadeus ‘enhancement systeem’ dat agenten in staat stelt om low-cost carriers te boeken met hetzelfde boekingsproces als gebruikt voor full-service carriers, zelfs wanneer de interface is ingesteld door middel van XML-technologie.

Christian Hein, Senior Vice President E-Commerce, verkoop en distributie, Germanwings over deze uitbreiding: “Het zal onze reisbureau partners in staat stellen om nog meer maatwerk aan haar klanten te bieden. Ons volledige assortiment vluchten is nu te boeken, op precies dezelfde manier als een full-service carrier, waardoor ook de efficiëntie voor reisbureaus zal verbeteren.” Holger Taubmann, Senior Vice President, Distribution bij Amadeus: “Deze implementatie is een ander voorbeeld van ons streven om een zo breed mogelijk scala aan content voor Amadeus abonnees te bieden. Omdat steeds meer low-cost maatschappijen toegang tot de high-yield zakelijke reismarkt zoeken, is het noodzakelijk dat een technologie partner als Amadeus het winkel- en boekingsproces zo optimaal mogelijk laat aansluiten op de veranderende markt”.

Vanaf vandaag zullen reisbureaus kunnen profiteren van de mogelijkheid om reizigers meer relevante, op maat gemaakte reismogelijkheden aan te bieden, waarbij men toegang heeft tot Germanwings budget, standaard en comfort tarieven, point-to-point en interline vluchten en een breder scala aan optionele extra’s.