anvr-logo Hoe winkelt de consument online naar producten en diensten in het jaar 2020? Het is een vraag die iedereen die online producten en/of diensten verkoopt ongetwijfeld bezig zal houden, en de reisbranche is daarop natuurlijk geen uitzondering. Daarom werkt ook reisbrancheorganisatie ANVR mee aan het nieuwe onderzoeksprogramma Shopping2020. “Wij ondersteunen dit initiatief en werken er graag aan mee. Het is zeer interessant om op een breed vlak de toekomst van retail te verkennen.”, aldus Frank Oostdam, directeur ANVR.

Het doel van dit programma is om ondernemers handvatten te geven om met veranderend consumentengedrag om te gaan. Onder meer ANVR, BOVAG en Thuiswinkel.org trachten samen die toekomstvisie op online winkelen uit te werken binnen het onderzoeksprogramma.  Uniek aan dit programma is de gemeleerde onderzoeksgroep die zeer diverse sectoren vertegenwoordigen. Oostdam ziet dit als een pré: “Het is goed om in breed verband, vanuit verschillende sectoren, de toekomst in kaart te brengen. Dat brengt focus en inzicht in hoe retail en shopping zich zal ontwikkelen. Voor onze bedrijven natuurlijk erg belangrijk, want als je als bedrijf niet weet welke kant je op moet, lijkt elke weg wel aardig die je inslaat, maar de kans op verdwalen is levensgroot.”